logo_MyMarketingManager_lightbg

SUPPORTDESK

Voor helpdesk vragen kunt u op de volgende manieren contact opnemen met ons Support-team.
(Op werkdagen aanwezig van 9.00 tot 17.30)

Volg MyMarketingManager en blijf up-to-date!

STEL DIRECT UW VRAAG

PROGRAMMA UPDATES (CHANGE LOG)

Social Media links in email
23 september 2019
Update email templates
Eerder dit jaar zijn we van start gegaan om voor elk bedrijf de email-template aan te passen. Deze aanpassing maakt het mogelijk om de linkjes naar social-media in de email weer te geven. Om dit te activeren opent u eerst "Contentbeheer". Zodra die pagina's zijn geladen klikt u daar op "Mijn instellingen". Daar ziet u bij Social Media de velden Facebook; Instagram; Twitter; LinkedIn en You Tube. Zodra u hier een -volledige - url invult verschijnt op de te verzenden emails het logo van het social media kanaal. Vult u niets in wordt ook geen logo getoond. In een aantal gevallen (wanneer bij de intake de informatie door u is verstrekt) is de Facebook url al door ons gevuld. We verwachten eind oktober de werkzaamheden te voltooien.
Bugfixing
4 juli 2019
Bugfixing
Diverse bugs verholpen. O.a. vestigingswissel bij dealergroepen en wachtwoord vergeten functie hersteld. Tevens enkele tweaks met oog op nog betere performance.
MyMarketingManager facelift
1 juni 2019
Nieuw uiterlijk en nieuwe functies
MyMarketingManager heeft een vergaande face-lift ondergaan. Deze wordt in week 23 zichtbaar. Naast een eigentijdse vormgeving biedt deze versie meer indelingsmogelijkheden waardoor informatie duidelijk kan worden weergegeven. Ook zijn op verschillende pagina's selectie-, filter- en sorteermogelijkheden uitgebreid. Alles om het gebruik nog eenvoudiger en overzichtelijker te maken. Een nieuwe vormgeving betekent ook een nieuwe menu-indeling. Download hier een overzicht waarbij we de 'oude' en nieuwe indeling naast elkaar hebben gezet. Zo kunt u snel terug vinden waar wat is gebleven. Op onderliggende pagina's zijn ook wijzigingen aangebracht. Wij denken dat die voor zich spreken. Mocht u iets niet kunnen terugvinden of anderzijds assistentie wensen, neem dan contact op met de supportdesk. Wij helpen u graag!
Winterbandenwissel reminder
8 januari 2019
Volg klanten op die nog niet geweest zijn
Nieuwe contactmoment aan themapakket toegevoegd. Uitnodiging voor wisselen van zomer- naar winterbanden voor klanten die in najaar nog niet zijn geweest. Als actiecontact jaarlijks in week 2 t/m 5 beschikbaar. Heeft u themapakket en wilt u dit contactmoment gebruiken? Ga dan naar "Contentbeheer", klik op "Meer momenten? Activeer nu". Klik vervolgens onder het tabblad themapakket op "Activeer nu" bij "Winterwissel reminder"en wij doen de rest!
FCA Edition
8 december 2018
Speciaal voor Fiat-, Fiat Professional-, Alfa Romeo- en Jeep dealers
In samenwerking met FCA Netherlands ontwikkelde sectie binnen MyMarketingManager. Ingericht voor de merken Fiat, Fiat Professional, Jeep, Alfa Romeo en Lancia. FCA Netherlands zet hier een selectie van contactmomenten klaar t.b.v haar dealernetwerk. Tevens is de contractueel verplichte datatransfer - laatste AVG Proof versie- met hoofdkantoor in Turijn geïntegreerd in deze FCA Edition.
Whats app
14 november 2018
Whatsapp koppeling geimplementeerd
Veel klanten bekijken ook hun email op hun mobiele telefoon of tablet. Vanaf nu is het mogelijk om met één druk op de knop vanuit de email die men van u ontvangt Whatsapp te activeren en een bericht naar uw bedrijf te sturen!  Eenvoudig op volgende wijze te activeren: 1. Ga in het menu contentbeheer naar "mijn instellingen". Voeg uw telefoonnummer toe en klik op wijzigingen opslaan. 2. Open de contactuitingen waar u de Whatsapp knop in de email wilt tonen. Activeer daar de knop Whatsapp welke groen kleurt na activatie. 3. Sla uw wijzigingen op en bekijk voorbeeld email 4. Accordeer het contactmoment
Bugfixing
14 oktober 2018
Bugfixing
Diverse bugs verholpen. Business rules voor Long Life onderhoudsherkenning en bandenwissel herzien.
Bugfixing
20 september 2018
Bugfixing
Diverse bugs verholpen en algehele performance verbeteringen doorgevoerd
AVG handleiding
12 juli 2018
AVG handleiding toegevoegd aan download sectie
In deze handleiding staat beschreven :
  • wat u wél mag en kunt communiceren,
  • hoe de opt-in termijnen zijn ingeregeld en hoe u die kunt aanpassen,
  • hoe de privacy policy is ingesteld binnen MyMarketingManager en hoe u die kunt aanpassen,
  • hoe de klant zijn/haar contactvoorkeuren zelf kan aanpassen en uw privacy policy kan inzien.
AVG aanpassingen
25 mei 2018
Aanpassingen vanwege de AVG
Onder menukeuze AVG beheer kunt u:
  • De opt-in termijnen, conform uw privacy policy, per type communicatieuiting instellen.
  • Uw privacy policy toevoegen.
Onder menukeuze Raadplegen klant- voertuiggegevens is voor elke klant die u daar heeft geselecteerd een persoonlijke link aanwezig. Deze link komt uit een pagina waar:
  • De klant zijn/haar opt-in keuzes kan aanpassen.
  • De klant uw privacy policy kan lezen.
Voor uw gemak hebben we default waarden ingesteld voor de opt-in termijnen alsmede een concept privacy policy geschreven. Het is uw eigen verantwoording deze zaken aan te passen naar de werkelijke situatie bij uw bedrijf. Voor de werking van het systeem, en hoe u e.e.a. kunt aanpassen,  raadpleeg de AVG Beheer handleiding die u hierboven (in groen kader) kunt downloaden.
Nieuwe emailnieuwsbriefmodule
18 mei 2018
Update email nieuwsbrief mogelijkheden
  • U kunt nu zelf een klant selectie maken en koppelen aan de email nieuwsbrief zonder tussenkomst van de supportafdeling.
  • U kunt nu zelf -flexibel- een verzendmoment instellen waarop u wilt dat de nieuwsbrief bij uw klanten in de mailbox terecht komt.
Lees voor het gebruik de handleiding welke u hierboven (in groen kader) kunt downloaden.
Bugfixing APK Elders gekeurd en dubbele voorstellen
21 februari 2018
Bugfixing APK Elders gekeurd en dubbele voorstellen
  • De APK Elders gekeurd signalering hersteld. Dagelijks wordt in de RDW database gekeken of een auto APK is gekeurd. Voor dit contactmoment kijken we vervolgens of er een recente factuur met de omschrijving APK erop aanwezig is bij het autobedrijf. Als dat niet het geval is, wordt de betreffende consument toegevoegd aan de bellijst van het contactmoment APK Elders gekeurd. De factuur herkenning bleek in aantal gevallen niet goed te werken waardoor bij enkele klanten onterecht werd aangemerkt dat de auto elders was gekeurd. Deze factuurherkenning is hersteld.
  • Sinds de installatie van de nieuwe servers kon het voorkomen dat er dubbele voorstellen werden aangemaakt. Ook dit is hersteld. Noot: ook al staat een voorstel dubbel vermeld, er worden geen dubbele uitingen verstuurd.
Nieuwe servers en beveiligde verbinding
10 februari 2018
Nieuwe servers en overgang naar beveiligde verbindingen
  • In de periode december 2017 / januari 2018 is MyMarketingManager (portaal en editor) alsmede de mijnvoertuig omgeving overgezet naar een beveiligde omgeving (https//:)
  • Eind januari zijn er tevens nieuwe servers in gebruik genomen. Dit hebben we gedaan om de systeem prestaties op het gewenste niveau te houden bij een toename van het aantal gebruikers. Daarnaast biedt het meer mogelijkheden op beveiligingsvlak.
Zelf gebruikers blokkeren
22 december 2017
Medewerk(st)er uit dienst? Blokkeer met 1 muisklik de toegang
  • Omwille van de nieuwe privacywetgeving kan vanuit het hoofdaccount, doorgaans de directeur/eigenaar, onder menu keuze " Bedrijfsgegevens" de toegang tot MyMarketingManager geblokkeerd worden voor de andere accounts in het bedrijf. Klik daarvoor onder "Login Accounts" bij de betreffende medewerk(st)er op de knop "uitschakelen".
Overzicht van uw contactmomenten
8 december 2017
Realtime inzage in contactmomenten en instellingen
  • Onder menukeuze "Bedrijfsgegevens" ziet u onderaan de pagina een overzicht van alle actueel ingestelde contactmomenten. Achtereenvolgens ziet u de volgende informatie staan:
    • Beschrijving van het contactmoment;
    • Productie: week is wekelijkse productie;
    • Campagne: "ja" is actiecontact, d.w.z. dat u een dergelijk contactmoment zodra deze beschikbaar is (zie content editor voor de weken waarop actiecontact beschikbaar is) zelf dient activeren onder menukeuze "Actiecontacten". Indien "nee", dan treft u het contactmoment wekelijks onder de periodieke contacten aan;
    • Bronnen: "Dealer" wil zeggen de databron is uw DMS/GMS systeem. Andere bronnen zijn "APKImport" en "Verhuismailing" (zijnde aangekochte prospect bestanden) of Onbekende Bron (bv een extra voor u ingelezen (klanten)bestand na overname dealerschap van ander bedrijf);
    • Merken: indien met een + aangeduid zijn de vermelde merken geselecteerd voor het betreffende contactmoment; indien voorafgegaan met een - zijn de vermelde merken uitgesloten voor het contactmoment. Blanco wil zeggen: alle merken;
    • Fullfillments: indien "Email" en "Kaart" beiden vermeld staan wil dat zeggen dat voor het betreffende contactmoment geselecteerde klanten waarvan een emailadres bekend is de uiting via email ontvangen en klanten zonder emailadres ontvangen dan een kaart (of brief). Alleen "Email" wil zeggen dat uiting alleen verstuurd wordt naar klanten met een mailadres. Alleen "Kaart" wil zeggen dat de uiting alleen verstuurd wordt aan klanten met een postadres.
    • Klant of Prospect: heeft betrekking op de categorie waarvoor de uiting bestemd is;
    • SMS: indien "ja" , dan ontvangt de klant ook een SMS bericht mits er mobiel telefoonnummer bekend is;
    • Mobile: indien " ja" dan ontvangt de klant ook een bericht via de App, MITS tevens in de tabel Modules de "Module Mobile App" als actief zichtbaar is.
Contentbeheer verbeteringen
17 november 2017
Aangepaste weergave contentbeheer
  • Bij elke uiting staat nu ook de datum vermeld waarop u de laatste keer een aanpassing heeft doorgevoerd. Zo houdt u makkelijker overzicht op de actualiteit van uw briefteksten en beeld respectievelijk de actieblokken. Wij adviseren u om tekst en beeld van elke uiting tenminste jaarlijks te actualiseren. Voor actieblokken is dit afhankelijk van de inhoud van de actie tussen éénmaal per jaar en eenmaal per drie maanden geadviseerd om te doen.
  • Bij elke uiting is een informatie "I" geplaatst. Als u daarop klikt wordt een toelichting op het contactmoment getoond.
  • Onder link " Meer momenten? Activeer nu!" treft u een overzicht aan van alle contactmomenten (per pakket) welke u nog niet gebruikt. Als u in dat overzicht een contactmoment ziet welke u ook wilt gebruiken klikt u op de link " Activeer dit moment". Vervolgens regelen wij dit contactmoment voor u in en is deze vanaf de eerstvolgende voorstelweek te gebruiken
Bugfixing
20 oktober 2017
Update routines voor het maken onderhoudsvoorstellen
  • Een onderhoudsvoorstel wordt op basis van kilometrage en leeftijd gegenereerd. Voor enkele merken/modellen is een onderhoudsschema geladen. Indien er voor een merk/model geen schema is, is de default 1 jaar of 15.000 km. gerekend vanaf datum laatste onderhoud. Als er geen laatste onderhoudsdatum bekend is, wordt het voorstel op basis van een aantal andere criteria zo goed mogelijk benaderd. In deze benaderingsstructuur is een uitbreiding gedaan waardoor de kwaliteit van de onderhoudsvoorstellen wordt verbeterd.
  • Tevens is een fix doorgevoerd om er voor te zorgen dat de toewijzing van een onderhoudsschema (fabriek of default) aan een voertuig consequent minimaal wekelijks geschiedt.
Bugfixing
4 oktober 2017
Bugfixing
  • De systeemupdate had als ongewenst bijverschijnsel dat bij grote klantbestanden een server time out kon ontstaan waardoor het proces van het maken van voorstellen voortijdig stopte. Dit is hersteld.
  • Het combinatievoorstel APK & Onderhoud werd niet gegenereerd als  een klant zowel voor APK als voor  Onderhoud werd voorgesteld. Vanaf week 41 functioneert dit weer naar behoren.
Groot onderhoud
14 september 2017
Groot onderhoud
  •  Op 11 en 12 september is een grote systeemupdate van MyMarketingManager doorgevoerd. Deze update was noodzakelijk om systeemtechnisch voorbereid te zijn op nieuwe wetgeving en innovaties . De update heeft tevens tot doel het beveiligingsniveau van uw data te verhogen en de prestaties van het systeem te verbeteren.
Verbeterde controle op actueel bezit van een auto, aanpassing APK Elders gekeurd
26 juli 2017
Verbeterde controle op actueel bezit van een auto, aanpassing APK Elders gekeurd, losse SMS berichten
  • Nieuw is dat wanneer u in uw DMS/GMS een klant-auto heeft ontkoppeld -wat normaliter een bewuste handeling van u of uw medewerkers is- deze instelling automatisch wordt overgenomen naar MyMarketingManager. Alle auto’s die in uw GMS/DMS nog aan klanten gekoppeld staan blijven door middel van onze doorlopende RDW validatie gecontroleerd worden. Hierbij vergelijken we de laatste datum deel1b mutatie met datum laatste bezoek in uw werkplaats. Als die mutatie na het laatste bezoek heeft plaatsgevonden is het aannemelijk dat de klant de auto niet meer heeft. In dat geval ontvangt deze klant geen voorstellen meer voor zijn (inmiddels vorige) auto.Onder menukeuze "aanschrijven onbestelbaar" kunt u zoals bekend alle deel1b mutaties inzien. U kunt uw DMS/GMS op basis daarvan aanpassen en u kunt de klant bellen (jn geval hij/zij de nieuwe aanwinst niet bij u heeft gekocht) om ervoor te zorgen dat men ook met de nieuwe aanschaf weer bij u voor onderhoud gaat komen.

  • Het contactmoment APK Elders gekeurd is opnieuw opgebouwd wat tot gevolg heeft dat u vanaf begin juli veel meer voorstellen dan voorheen ziet. Noot: deze ziet u bij week voorstellen staan, doch worden bij de standaardconfiguratie vervolgens alleen toegevoegd aan de bellijst (lead management).
  • Het is nu mogelijk een SMS bericht te versturen en te beheren in de editor zonder dat er een email en/of directmail verzonden hoeft te worden.
Fall back instelling onderhoudsvoorstel, meer en betere APK prospect adressen
7 juli 2017
Fall back instelling onderhoudsvoorstel, meer en betere APK prospect adressen
  • Indien op basis van aanwezige historie geen informatie beschikbaar is op basis waarvan volgende onderhoudsmoment kan worden vastgesteld wordt automatisch een fall-back geactiveerd. Deze fall-back gaat uit van jaarlijks onderhoud gerekend vanaf kentekendatum deel 1.
  • In gebruiksname nieuwe datapool voor APK prospect acties. Door intensivering van onze samenwerking met Cardatapool, Post NL en Cendris zijn we erin geslaagd om nog meer adressen te kunnen leveren. De gegevens van deze potentiële klanten zijn van (zeer) hoge kwaliteit, dat wil zeggen met een betrouwbaarheid van meer dan 95 %. Bovendien zijn deze extra adressen verrijkt met kenteken! Hiermee wordt de effectiviteit van de prospect acties verder geoptimaliseerd.
Aanpassing MijnVoertuig en toevoeging instructie actiecontact
31 mei 2017
Aanpassing MijnVoertuig en toevoeging instructie actiecontact
  • Indien uit RDW validatie blijkt dat klant auto niet meer in bezit heeft wordt deze in MyMarketingManager ontkoppeld. Nieuw is dat deze nu ook ontkoppeld wordt in de MijnVoertuig omgeving.
  • Onder menukeuze actiecontact is een korte tekst toegevoegd om u te helpen herinneren om altijd de tekst van de uiting te controleren als u een actiecontact activeert.
  • In geval er een actiecontact voor u klaar staat wordt dit nu ook vermeld in dashboard op de homepage.
Bugfixing, aanpassen business rules
12 mei 2017
Bugfixing, aanpassen business rules
  • Het contactmoment "ambassadeursactie / klant werft klant" is hersteld. Wekelijks worden klanten voorgesteld die een tussen 3 en 4 weken terug de werkplaats hebben bezocht en daaraan voorafgaand minimaal drie aaneengesloten jaren een werkplaatsfactuur hebben ontvangen. Wordt maximaal 1 x per jaar voorgesteld.
  • Aanpassing contactmoment " welkom nieuwe klant werkplaats", waardoor klant hiervoor niet meer wordt voorgesteld als die eerder met andere auto in bedrijf is geweest.
  • Diverse andere aanpassingen zijn doorgevoerd om snelheid en betrouwbaarheid te verbeteren.
Ambassadeursmodule update, koppeling Autosociaal App, Mijnvoertuig naar https://
16 februari 2017
Ambassadeursmodule update, koppeling Autosociaal App, Mijnvoertuig naar https://
  • Vanaf heden kunt u zelf de aanbiedingstekst beheren die op de pdf waardecoupon wordt weergegeven. Eerder was deze tekst vast ingesteld op de waardecoupon. U beheert deze tekst in de editor onder "Mijn instellingen".
  • De Autosociaal koppeling is gereed. In geval u gebruik maakt van de Autosociaal app (en wij dat van u weten) wordt u in week 7 of 8 gebeld om het gebruik van deze koppeling met u af te stemmen.
  • De Mijnvoertuig omgeving is met het oog op een betere beveiliging omgezet naar een beveiligde verbinding. Dat is te zien aan de url die nu met https:// begint. Browser afhankelijk wordt al dan niet een slotje getoond.
Content editor update, aanpassing mijn voertuig functionaliteit en bugfixing
30 december 2016
Content editor update, aanpassing mijn voertuig functionaliteit en bugfixing
  • In de Content editor ziet u voortaan hoe de configuratie inzake direct-mail en email is ingesteld. Ziet u beide symbolen staan? Dan is de instelling direct-mail óf email. Dat wil zeggen klanten mét een email adres ontvangen een email, klanten zonder email adres ontvangen een direct mail. Staat er enkel een direct-mail symbool? Dan ontvangt iedere klant de betreffende uiting per post. Staat er enkel een email symbool, dan ontvangen alleen klanten met email adres de uiting. Wilt u wijzigingen aanbrengen in de communicatie kanalen? Geeft u dan door aan het supportteam via het formulier rechtsboven op deze pagina. Ze passen de instellingen graag voor u aan.
  • Bij menukeuze Mijn Auto in de MijnVoertuig omgeving (de persoonlijke webpagina van de klant) is de mogelijkheid toegevoegd om door te geven dat de klant een andere auto heeft. Hiervoor is een beknopt formulier toegevoegd, welke per email aan het autobedrijf wordt gezonden. U heeft dan de mogelijkheid deze gegevens in uw garage software pakket te verwerken.
  • Diverse bug fixing voor algehele betere prestaties.
Bedrijfsgegevens, nieuwe contactmomenten en bugfixing
28 november 2016
Bedrijfsgegevens, nieuwe contactmomenten en bugfixing
  • De weergave van uw bedrijfsgegevens is aangepast. Daarbij wordt nu ook weergegeven welke pakketten en modules geactiveerd staan en welke tarieven daarbij van toepassing zijn.
  • Diverse bugfixing, o.a. is afspraakherkenning verbeterd.
  • Nieuwe contactmomenten toegevoegd, in sales pakket wordt elke drie maanden standaard campagne als actiecontact voorgesteld voor verkoop nieuw en verkoop gebruikt.
Statusweergave op homepage
31 oktober 2016
Statusweergave op homepage
Per vandaag wordt op de homepage de volgende informatie weergegeven:
  • status van de gegevens uitwisseling met uw DMS/GMS systeem*
  • statistische informatie over aantal klanten, voertuigen en gebruik mijnvoertuig-omgeving
  • voortgang inzake (telefonische) opvolging van klanten van meest actuele opvolgweek
* laatste verwerking is datum dat er communicatie met uw DMS/GSM systeem is geweest; laatste factuurdatum is de datum van de laatste factuur welke is opgehaald. Mocht u geen facturatie achterstand hebben en deze datum is langer dan 3 werkdagen geleden verzoeken we u daarvan melding te doen bij de supportdesk.
Diverse gebruikers wensen, Update handleiding.
25 oktober 2016
Diverse gebruikers wensen, Update handleiding.
  • Om nabellen makkelijker te maken zijn in leadmanagement de volgende gegevens toegevoegd: APK vervaldatum; kenteken datum deel 1 en kenteken datum deel 2.
  • In contactgeschiedenis is het kenteken aan het overzicht toegevoegd opdat beter te zien is voor welke auto van betreffende klant de contactuiting was bestemd.
  • In verband met recente updates is de handleiding geactualiseerd.
Nieuwe menukeuze ” Bedrijfsgegevens”, update MijnVoertuig omgeving, onderhoudsvoorstellen update
3 oktober 2016
Nieuwe menukeuze " Bedrijfsgegevens", update MijnVoertuig omgeving, onderhoudsvoorstellen update
  • Onder de nieuwe menukeuze "Bedrijfsgegevens" kunt u zelf zien hoe uw bedrijf bij ons staat geregistreerd en welke web- en social media links bij ons bekend zijn. Ook is hier te zien welke pakketten en modules wel/niet voor u zijn geactiveerd. De URL van uw MijnVoertuig omgeving completeert het overzicht.
  • De MijnVoertuig omgeving is aangepast aan de actuele Privacy wetgeving.
  • Voor een effectief gebruik van de MijnVoertuig omgeving is een handleiding opgesteld welke u hierboven bij " Download Documentatie" op deze support pagina kunt downloaden.
  • Er is een aanpassing doorgevoerd bij onderhoudsvoorstellen opdat ook de eerste onderhoudsbeurt beter herkend wordt.
Snelheidsverbetering, nieuwe lay-out weekvoorstellen en weergave of auto nog in bezit is
6 september 2016
Snelheidsverbetering, nieuwe lay-out weekvoorstellen en weergave of auto nog in bezit is
  • De databases zijn herbouwd met het oog op verbeteren systeem snelheid
  • De lay-out van de pagina periodieke voorstellen is herzien:
    • het aantal voorstellen dat per pagina wordt getoond is aanpasbaar gemaakt
    • mogelijkheid om op elk type contactmoment te filteren voor beter overzicht
    • elk voorstel is voorzien van volgnummer voor meer gebruiksgemak
  • Bij menukeuze raadplegen klant voertuig gegevens is bij weergave voertuigen klant per vermeld kenteken direct te zien of de auto nog actueel in bezit is van betreffende klant. Als de klant de auto nog bezit (dat is het geval als er geen deel 1b mutatie na datum laatste bezoek aan uw bedrijf is) dan staat er in de kolom toewijzing: "Ja" . Als hier "Nee" vermeld staat is de auto niet meer in bezit. De naastgelegen kolom " Geregistreerd voertuig" vermeld "Ja" als de auto voorzien is van een geldig NL kenteken en "Nee" als de auto niet meer in Nederland staat geregistreerd.
Uitleg omgang naamvelden in MyMarketingManager
26 augustus 2016
Uitleg omgang naamvelden in MyMarketingManager
  • In de door het autobedrijf gebruikte softwarepakket (welke we aanduiden met DMS /GMS) zijn naast de gebruikelijke NAW gegevens ook type klant (bedrijf/particulier) en aanhef (dhr/mevr) in te stellen. Bij zakelijke klanten is naast een bedrijfsnaam ook de naam van de contactpersoon en de bijhorende aanhef in te geven. In de praktijk wordt hier verschillend mee om gegaan. Dat wordt soms veroorzaakt door de inrichting van het DMS/GMS. Vaker komt het voor dat medewerk(st)ers niet op een uniforme wijze met het systeem om gaan. Om er voor te zorgen dat er toch een correcte communicatie uiting als het gaat om tenaam stelling en gebruikte aanhef zijn er diverse " vangnetten" geprogrammeerd. Hoe dit precies is ingericht en hoe uw uitingen er op dit vlak uitzien kunt u lezen in het document "Omgang aanhef in MyMarketingManager". Deze kunt u hierboven bij download documentatie downloaden.
Emailnieuwsbrief
28 juli 2016
Emailnieuwsbrief
  • Vanaf heden is het mogelijk zelf een email-nieuwsbrief op te stellen in de content-editor. Deze email-nieuwsbrief kunt u verzenden naar een door u zelf te kiezen selectie van klanten. De drie stappen welke u voor een geslaagde verzending moet doorlopen staan beschreven in de " instructie verzenden Email nieuwsbrief" . Deze kunt u bovenaan deze pagina downloaden bij Download Documentatie.
Update klantcontact selectie en bugfixing
30 juni 2016
Update klantcontact selectie en bugfixing
  • De functie klanten contact selectie in aangepast. Vermelde modellen zijn op basis van RDW tabel herzien. Om modellen te selecteren of uit te sluiten dient u eerst een merk te kiezen en daarna pagina te verversen door onderaan op de knop " toon selectie " te klikken. Verder kan er op twee verschillende criteria geselecteerd worden op laatste factuurdatum.
  • Diverse bugfixing en performance verbeteringen.
 
Nieuwe release content beheer module
3 mei 2016
Nieuwe release content beheer module
  • Een flink aantal verbeteringen zijn doorgevoerd om de overzichtelijkheid, snelheid en gebruiksvriendelijkheid van de content beheer module te verbeteren:
    • Het tabblad adressering is vervallen. De aanhef stelt u nu in onder de knop “mijn instellingen”. Nieuw is dat u daar ook eenmalig de URL voor afsprakenplanner/pagina en de URL voor de review tool ingeeft i.p.v. bij elke uiting apart. Bij een uiting hoeft u de URL in vervolg alleen nog maar te (de)activeren.
    • Op het tabblad van de actieve pakketten (bv. loyaliteit of aftersales prospects) kunt u indien er meerdere merken geconfigureerd zijn voortaan filters gebruiken.
    • De knop “aanpassen” welke bij elke contactuiting staat kleurt groen als de uiting geaccordeerd en klaar voor gebruik is. Als de knop oranje kleurt zijn er wijzigingen opgeslagen maar dient de finale drukproef nog voor akkoord gegeven te worden.
    • De snelheid van het systeem is verbeterd voor een prettiger gebruik.
    • Elke contactuiting beheert u voortaan op één pagina. De aparte tabbladen voor email en sms zijn vervallen. Tevens ziet u alleen nog de soort uiting die voor u was geconfigureerd. Heeft een bepaald contactmoment alleen een direct-mail dan kunt u alleen die beheren. Email en SMS worden dan ook niet getoond. (Noot: voor het aan/uit zetten van email/direct mail/SMS neemt u contact op met de servicedesk).
    • De weergave van de afbeelding in de editor heeft nu dezelfde hoogte/breedte verhouding als is opgemaakt op de direct-mail.
 
  • De editor waar u de teksten bewerkt is vereenvoudigd en heeft minder knoppen:
    • U hoeft niet langer voor plakken van gekopieerde tekst de speciale buttons te gebruiken, doch u kunt deze rechtstreeks in het tekstveld plakken.
    • De spellingscontrole staat nu altijd aan en is ingesteld op de taal Nederlands.
    • Rechtsonder elke editor is een indicatieve teller geplaatst die aantal resterende tekens weergeeft. (Noot: afhankelijk van de opmaak van de direct-mailer kunt u soms iets meer of iets minder tekens kwijt. Controleer daarom altijd de drukproef).
    • Het akkoord geven doet u onder aan de pagina nadat u de direct-mailer en/of de email (afhankelijk hoe de betreffende contactuiting voor u is geconfigureerd) heeft bekeken.
Belangrijke update RDW data verificatie
22 april 2016
Belangrijke update RDW data verificatie
  • RDW heeft een nieuwe database in gebruik genomen. Hiervoor hebben wij een nieuwe koppeling ontwikkeld. Daarbij is de verificatie van kentekens bij RDW van auto’s die voor APK worden voorgesteld bij “Periodieke contacten” geoptimaliseerd. Deze optimalisatie is ook doorgevoerd voor controle van de actualiteit van kenteken deel 1b. Hierdoor zal de kwaliteit van de weekvoorstellen verbeteren.
Inzage in verkochte auto’s en uitsluiting van klanten voor een contactvoorstel
7 februari 2016
Inzage in verkochte auto’s en uitsluiting van klanten voor een contactvoorstel
  • Onder Hoofdmenu kunt u bij menukeuze “Aanschrijven onbestelbaar” zien welke klanten uitgesloten worden van de wekelijkse voorstellen. Kies bij reden: “interne schoning” voor de bron “dealer”.
  • Ook ziet u hier welke auto’s in de geselecteerde periode van eigenaar zijn gewisseld. Kies bij reden: “Voertuig - Datum deel 2 (1B) mutatie”.
  • Wanneer u wilt zien welke auto's "van de weg "zijn gehaald? Kies dan bij reden: " Voertuig niet meer geregistreerd".
(Noot: overige redenen worden bij een toekomstige release in de loop van 2016 geactiveerd).
Automatisch uitsluiten van vervuiling DMS/ GMS
4 januari 2016
Automatisch uitsluiten van vervuiling DMS/ GMS
  • Om het aantal niet-relevante contactvoorstellen te beperken is bij ieder contactmoment ingesteld dat alleen data van een klant waarvoor in de laatste vier jaar een factuur bestaat wordt betrokken bij het tot stand komen van contactvoorstellen.

FAQ

Op zoek naar een antwoord? Wellicht staat het tussen deze meeste gestelde vragen.

Contactmomenten
Wat is verschil tussen Periodieke contacten en Actie contacten?

Een periodiek contact is een contactvoorstel welke volgt uit het reguliere gebruik van de auto door de klant en de gedane bezoeken aan uw bedrijf. Het uitnodiging voor APK en/Onderhoud zijn de meest voorkomende periodieke voorstellen en worden wekelijke gegenereerd.

 

Een actiecontact is een campagne die u kunt uitsturen op daarvoor passende momenten. Zo zijn er bijvoorbeeld voor elke vakantieperiode  (krokus-, mei-, zomer- en herfstvakantie) daarop afgestemde uitingen beschikbaar om de klant voor een check uit te nodigen. Deze uitingen worden alleen voorafgaand aan de periode waarop ze betrekking hebben voorgesteld.

Waar kan ik zien welke contactmomenten voor mijn bedrijf zijn ingeregeld?

Onder menukeuze “Bedrijfsgegevens” ziet u onderaan de pagina een overzicht van alle actueel ingestelde contactmomenten.

Achtereenvolgens ziet u de volgende informatie staan:

  • Beschrijving van het contactmoment;
  • Productie: week is wekelijkse productie;
  • Campagne: “ja” is actiecontact, d.w.z. dat u een dergelijk contactmoment zodra deze beschikbaar is (zie content editor voor de weken waarop actiecontact beschikbaar is) zelf dient activeren onder menukeuze “Actiecontacten”. Indien “nee”, dan treft u het contactmoment wekelijks onder de periodieke contacten aan;
  • Bronnen: “Dealer” wil zeggen de databron is uw DMS/GMS systeem. Andere bronnen zijn “APKImport” en “Verhuismailing” (zijnde aangekochte prospect bestanden) of Onbekende Bron (bv een extra voor u ingelezen (klanten)bestand na overname dealerschap van ander bedrijf);
  • Merken: indien met een + aangeduid zijn de vermelde merken geselecteerd voor het betreffende contactmoment; indien voorafgegaan met een – zijn de vermelde merken uitgesloten voor het contactmoment. Blanco wil zeggen: alle merken;
  • Fullfillments: indien “Email” en “Kaart” beiden vermeld staan wil dat zeggen dat voor het betreffende contactmoment geselecteerde klanten waarvan een emailadres bekend is de uiting via email ontvangen en klanten zonder emailadres ontvangen dan een kaart (of brief). Alleen “Email” wil zeggen dat uiting alleen verstuurd wordt naar klanten met een mailadres. Alleen “Kaart” wil zeggen dat de uiting alleen verstuurd wordt aan klanten met een postadres.
  • Klant of Prospect: heeft betrekking op de categorie waarvoor de uiting bestemd is;
  • SMS: indien “ja” , dan ontvangt de klant ook een SMS bericht mits er mobiel telefoonnummer bekend is;
  • Mobile: indien ” ja” dan ontvangt de klant ook een bericht via de App, MITS tevens in de tabel Modules de “Module Mobile App” als actief zichtbaar is.
Hoe kan ik extra contactmomenten activeren?

Dat is heel eenvoudig. Onder menukeuze “Contentbeheer” ziet u rechtsboven de link  ” Meer momenten? Activeer nu!” staan.

Als u daarop klikt krijgt u een overzicht van alle contactmomenten (per pakket) welke u nog niet gebruikt.

Als u in dat overzicht een contactmoment ziet welke u ook wilt gebruiken klikt u op de link ” Activeer dit moment”. Vervolgens regelen wij dit contactmoment voor u in en is deze vanaf de eerstvolgende voorstelweek te gebruiken

Er staan klanten waarvan ik de auto wel heb gekeurd vermeld bij APK Elders gekeurd?

Het contactmoment APK Elders gekeurd werkt als volgt:

  • Dagelijks wordt in de RDW database gekeken of een auto APK is gekeurd.
  • Als dat het geval is kijken we vervolgens of er een recente factuur met de omschrijving APK erop vermeld aanwezig is bij het autobedrijf. Als we geen factuur zien is het aannemelijk dat de auto door een ander bedrijf is gekeurd en wordt de betreffende consument voorgesteld voor het contactmoment APK Elders Gekeurd.

LET OP: Als u niet werkt volgens het principe auto klaar factuur klaar, met verzamelfacturen (bedrijven met meerder auto’s) werkt of een facturatie achterstand heeft zullen we niet of niet op tijd zien dat de auto door uw bedrijf is gekeurd en zal de klant aan het voorstel APK Elders Gekeurd worden toegevoegd.

GEVOLG: Op zich maakt dat niet zo veel uit, want bij APK Elders Gekeurd wordt de klant normaliter alleen aan de bellijst toegevoegd (menukeuze leadmanagement) en wordt er niets verstuurd. Het verdient dus de aanbeveling voordat u daadwerkelijk gaat bellen, bij twijfelgevallen, nog een keer in uw DMS/GMS  te kijken .

Wat is de ingestelde onderhoudsinterval?

Een onderhoudsvoorstel wordt op basis van kilometrage en leeftijd gegenereerd. Voor enkele merken/modellen is een onderhoudsschema geladen. Indien er voor een merk/model geen schema is, is de default 1 jaar of 15.000 km. gerekend vanaf datum laatste onderhoud. Als er geen laatste onderhoudsdatum bekend is, wordt het voorstel op basis van een aantal andere criteria zo goed mogelijk benaderd.

Hoe werkt het APK-, Onderhoud- en het (combinatie) APK & Onderhoudsvoorstel?

Het APK voorstel wordt gebaseerd op de komende APK vervaldatum. Het onderhoudsvoorstel wordt gebaseerd op de verwachte datum volgend onderhoud, hierbij wordt rekening gehouden met het aantal gereden kilometers. Klanten die veelal een onderhoudsbeurt combineren met een APK keuring zullen in de meeste gevallen alleen een onderhoudsuitnodiging krijgen. Het combinatie voorstel APK & Onderhoud wordt alleen gemaakt als zowel het APK voorstel als het onderhoudsvoorstel in exact dezelfde week vallen. Voor een uitleg in detail, download de “Toelichting APK en Onderhoud” links boven op deze pagina.

Weekvoorstellen
De aanhef is niet goed aangegeven in de weekvoorstellen?

Als bij de weekvoorstellen Dhr./Mevr. gevolgd wordt door een bedrijfsnaam is dat een signaal dat de klant niet goed in uw DMS/GMS staat ingesteld. Deze klant staat dan als particulier aangeduid en niet als bedrijf. Pas het in uw DMS/GMS aan en de volgende dag is deze wijziging in MyMarketingManager zichtbaar. Als u dat niet doet is wordt evengoed mailing met een correcte aanhef uitgestuurd. Er zijn meerdere “vangnetten” in gebouwd om onvolkomenheden in het klantenbestand op te vangen opdat er correct mailings verstuurd worden.

 

Wilt u precies weten hoe we met de aanhef omgaan? Ook als dat niet (goed) is ingevuld in uw DMS/GMS? Download dan het infoblad ” Omgang met aanhef”.

Actiecontacten
Waarom zie ik geen Actie contacten staan?

Actiecontacten zijn alleen zichtbaar gedurende de weken waarin de actie is gepland. Welke weken dat zijn verschilt per actiecontact. Zo staat bijvoorbeeld het contactmoment Najaarscheck / licht en zichtcontrole gepland voor week 36 t/m 39. Als u dit contactmoment heeft ziet u in week 36 de melding verschijnen dat er een actiecontact klaar staat. Open dan menukeuze Actiecontacten en volg de instructies op het scherm om deze uiting te verzenden.

 

In de content editor staat bij de actiecontacten vermeld gedurende welke weken de betreffende de actie beschikbaar is.

Leadmanagement
Waarom staat er bij lead-management opvolging het aantal 0 achter de huidige en vorige week?

In lead-management kunt u de weekvoorstellen van voorgaande weken opvolgen nadat de productie van de direct mail is afgerond. Zo ziet u de voorstellen van week 1 in lead-management begin week 3 verschijnen, want in week 2 worden de voorstellen geproduceerd (email /sms verzending, drukwerk productie).

 

Vanaf 1 oktober 2016 ziet u ook de weeknummers van de productieweek en de actuele week vermeld staan. In dit voorbeeld dus week 2 en week 3. Daarin staat het cijfer 0, conform gestelde in vorige alinea. Indien u gebruik maakt van de geavanceerde lead-management module waarin opvolg acties op een gewenste dag kunnen worden ingesteld ziet u bij de twee meeste recente weeknummers het aantal vervolgacties vermeld staan. De weekvoorstellen worden hier telkens na de productieweek hier aan toegevoegd.

 

Wilt u meer informatie over de uitgebreide Lead Management module? Stuur dan een email naar support@mymarketingmanager.nl

Contactuitingen
Wanneer worden SMS en/of App verstuurd?

Indien geactiveerd wordt een SMS en/of App bericht normaliter aanvullend op een email en/of direct mail verzonden. Het is vanaf juli 2017 ook mogelijk alleen een SMS en/of App bericht te versturen (i.c.m met vermelding op de bellijst).

Rapportage
Hoe kan ik de respons op een verstuurde email zien?

Elke woensdag ontvangt u per email een overzicht met kerncijfers aangaande het gedrag van de ontvangers van uw emails. Indien van toepassing wordt een overzicht van klanten waarbij we email niet hebben kunnen bezorgen (zgn. bouncers) bijgevoegd.

Waar kan ik de kenteken deel1b mutaties terugvinden?

Onder menukeuze “aanschrijven onbestelbaar”  kunt u dat zien. Kies als reden “Voertuig- datum deel 2 (1B) mutatie” voor de Bron “Dealer” en stel de gewenste periode in. Klik op de knop “Toon resultaat” en het overzicht wordt getoond.

 

Tip: check dit wekelijks, de hoeveelheid mutaties is dan te overzien wat het gemakkelijker maakt om hierop actie te ondernemen.

Overig
Wanneer moet ik handmatig auto-klant ontkoppelen

MyMarketingManager kijkt als eerste naar de status gekoppeld of ontkoppelt in uw DMS.  Als de auto / klant daarin door u ontkoppelt wordt, wordt deze instelling overgenomen. Voor alle auto's die in uw DMS aan klanten gekoppeld staan wordt middels onze RDW validatie doorlopend gecontroleerd of deze auto nog in het bezit is van deze klant.


Hierbij wordt kentekendatum deel1b vergeleken met datum laatste bezoek. Als deze datum ná het laatste bezoek* is gewijzigd is het aannemelijk dat de klant deze auto niet meer in bezit heeft. Op dat moment wordt de auto / klant in MyMarketingManager ontkoppelt. Daarmee zijn we in veel gevallen actueler dan het DMS omdat, zeker als de klant elders een auto heeft gekocht, u daarover niet gelijk geïnformeerd wordt.


Onder menukeuze "aanschrijven onbestelbaar" kunt u zoals bekend alle deel1b mutaties inzien. U kunt uw DMS/GMS op basis daarvan aanpassen en u kunt de klant bellen (jn geval hij/zij de nieuwe aanwinst niet bij u heeft gekocht) om ervoor te zorgen dat men ook met de nieuwe aanschaf weer bij u voor onderhoud gaat komen.


In geval dat onverhoopt een DMS of RDWmutatie niet goed is doorgekomen kunt u altijd in MyMarketingManager ook de klant/auto nog handmatig ontkoppelen. U vindt de ontkoppel knop onder menukeuze "raadplegen klant-en voertuiggegevens" bij de sectie "voertuigen klant". Uiteraard nadat u daar een klant / of voertuig heeft opgevraagd.


*In geval er nog geen werkplaats factuur op de naam van de klant in uw DMS aanwezig is, werkt de RDW check niet want is er geen vergelijk te maken.

Hoe blokkeer ik de systeem toegang voor een medewerker die uit dienst is

Onder menu keuze ” Bedrijfsgegevens” kan door het hoofdaccount, doorgaans de directeur/eigenaar, de toegang tot MyMarketingManager geblokkeerd worden voor de andere accounts in het bedrijf. Klik daarvoor onder “Login Accounts” bij de betreffende medewerk(st)er op de knop “uitschakelen”.

Waar kan ik zien welke auto's van klanten in een periode van eigenaar zijn gewisseld.

Ga hiervoor naar menukeuze: “aanschrijven onbestelbaar”. Selecteer bij reden “Voertuig – Datum deel 2 (1B)” en bij Bron “Dealer”.  Kies vervolgens de gewenste periode waarna het overzicht van alle klanten waarvan het voertuig in geselecteerde periode is overgeschreven zal worden getoond.

Wanneer u wilt zien welke auto’s “van de weg “zijn gehaald? Kies dan bij reden: ” Voertuig niet meer geregistreerd”.

Hoe kan ik zien of een klant een auto nog actueel in bezit heeft

Ga naar menukeuze “Raadplegen klant voertuig gegevens”. Zoek de gewenste klant op (via naam, klantnummer of kenteken). Klik bij gevonden klant op de knop bewerken. Bij tabel “Voertuigen klant” kijkt u vervolgens in de kolom “Toewijzing”.  Daar ziet u de waarde ” Ja” of “Nee”  staan. Als u de klant / auto in uw DMS heeft ontkoppelt staat hier “Nee”.  Als u de klant en auto in DMS nog wel gekoppeld heeft, doch er is een deel 1b mutatie geweest (actuele RDW check) na datum laatste bezoek aan uw bedrijf, dan is het aannemelijk dat de auto van eigenaar is gewisseld en ziet u hier eveneens “Nee” staan. De waarde “Ja” wil zeggen: klant/auto gekoppeld in DMS en geen deel1b mutatie na laatste bezoek geweest, dus auto is nog in bezit van klant. Verder: “Geregistreerd voertuig” = “Ja” wil zeggen dat de auto nog een geldig NL kenteken heeft en indien  “Nee” is dat niet meer het geval.

De auto van de klant is gesloopt maar toch voorgesteld. Hoe kan dat?

Dit komt omdat gegevens van een dergelijke auto door RDW niet meekomen met de dagelijkse mutaties. Aan RDW is verzocht deze status ook aan mutatiebestand toe te voegen. Zolang dat niet gebeurd kan het dus voorkomen dat een gesloopte auto tussen de voorstellen staat. De enige oplossing is vooralsnog deze auto handmatig te ontkoppelen in MyMarketingManager (Menu “Raadplegen klant voertuiggevens”; kenteken opzoeken en doorklikken naar voertuigdetails. Daar op knopje “ontkoppel” klikken.

Hoe kan ik iemand die van onze kentekenloket dienst gebruik heeft gemaakt opvolgen?

U kunt de nieuwe eigenaar, waarvan u als kentekenloket het kenteken heeft overgeschreven,  de eerstvolgende keer op het juiste moment voor APK keuring uitnodigen. Dit doet u door de factuur van € 10,- voor het overschrijven op naam van de nieuwe eigenaar en voorzien van kenteken in uw werkplaatsdaministratie aan te maken. En niet met een magazijn en/of baliebon.

Door onze doorlopende RDW check wordt deze klant dan op het juiste moment voorgesteld voor APK.  Op deze wijze haalt u door MyMarketingManager méér uit uw kentekenloket deelname. Noot: door het ontbreken van een onderhoudshistorie zal een onderhoudsvoorstel volgen op basis van het onderhoudsschema gerekend vanaf datum deel 1. Die zal dus per definitie in een aantal gevallen onnauwkeurig zijn en zal pas correct gaan lopen na de eerste keer dat er een onderhoudsbeurt in uw administratie is verwerkt.